05 December 2009

Nikmat

Baru empat hari aku di tinggalkan, terasa bosan, kosong, sepi...
Dulu riuh rendah, sampai aku sakit kepala...
Sekarang sepi sunyi, lagi sakit kepala...
Bukan aku sorang yang bosan kat rumah ni, bapa aku pun sama , tak ceria langsung...
Dulu bapa aku ada tempat nak bergaduh dan berebut saluran TV , tapi tidak untuk minggu ini...
Dulu aku suka makan kat rumah, walau tak seberapa tapi berselera...
Tapi minggu ni, makan kedai... nampak sedap tapi ...

Biasalah manusia akan sedar siapa diri ini bila nikmat dah tak ada...
Kehilangan nikmat pemandangan bila pakai cermin mata...
kehilangan nikmat pendengaran, bila telinga memerlukan bantuan pendengaran...
Kehilangan nikmat kesihatan, bila tekak di sumbat ubat ubatan...
Kehilangan nikmat bekeluarga bila diri ditinggalkan...
Kehilangan nikmat dalam ibadat bila iman tidak diusahakan..

..
..
..
..
Buah Hati ku begitu gembira untu meninggalkan aku, aku sedih dlm hati...


BCop bersiap sedia untuk menghadapi banjir di rumah Tok Maa...

5 comments:

AZANI said...

gelak tawa pekik hilai anak,selalu dirindui bila berjauhan,apasal tak ikut sekali?

GigiPalsu said...

Cuti terhad, tak banyak lagi. Mereka plk nak balik lama...

Zaki said...

Hahaha kena tinggal...nasib baik ada bapak kau tolong temankan,
best bertullah main air banjir,rugi kau tak balik.

Anonymous said...

[url=http://hopresovees.net/][img]http://hopresovees.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]point of sales software, [url=http://vonmertoes.net/]Adobe Photoshop CS3 Extended[/url]
[url=http://hopresovees.net/][/url] adobe acrobat 8 pro for vista buy free software
kaspersky labs [url=http://hopresovees.net/]software selling price[/url] coreldraw graphics suite x4 with painter x
[url=http://bariossetos.net/]educators discount software[/url] student discounts on computer software
[url=http://bariossetos.net/]www macromedia com software flashplayer[/url] 2004 Mac Retail Price
photoshop elements 6 for mac [url=http://bariossetos.net/]nik software discounts[/b]

GigiPalsu said...

Ki...
Jangan gelakkan aku, aku tau la kau tu banyak cuti lagi...
Aku ni...
Lama dah tak rasa main air banjir, masa aku kecik2 dulu pernah la kg aku banjir masa tu.

Anonymous...
http://www.gigipalsu.blogsport.com