28 March 2009

Kereta baru...


Kereta baru...
Bukan kereta aku, walaupun aku yang jumpa jurujual...
Bukan kereta aku, walaupun aku yang pilih kaler...
Bukan kereta aku, walaupun aku yang tempah...
Bukan kereta aku, walaupun aku yang terima surat aggrement dan sign...
Bukan kereta aku, walaupun aku yang bayar deposit kat jurujual...
Bukan kereta aku, walaupun pagi ni aku dapat kunci dan bawak balik kereta...
Bukan kereta aku, walaupun kereta tu sekarang ada dalam pagar rumah aku...
Bukan kereta aku, walaupun kancil aku terpaksa parking kat luar pagar...
Bukan kereta aku, kerana aku masih sayang dengan kancil yang dah 7 tahun aku pakai..
Bukan kereta aku, kerana kancil aku tak rela bermadu...
Tapi bila aku pandu kereta ini dari perodua balik ke rumah aku...peeehhhh seronok nya.
Power berbanding kancil 660 aku.
Sebenarnya kereta ini adalah kereta cik cyla kembar spekmataku hasil dari titik peluhnya yang pertama, oleh kerena mereka kembar tak seiras maka cik cyla la yang ada kereta dulu...
Spekmataku insaallah bulan julai baru grad...
So untuk spekmataku jangan bersedih...
Teruskan perjuangan...
Gunakan study week ini sebaiknya...
Selamat berjuang...
Untuk Cik Cyla pula.. Jangan lupa hafal dulu doa naik kenderaan sebelum kunci boleh diserahkan...

Dari kanan, cik cyla, Mok usu ain dan cik spekmataku...

Untuk Cik Cyla, hayati lah lagu ini...

Ayah ku pulang dari kota
Ayah ku belikan kereta
Kereta Mivy warna putih
Untuk ku bawa ke sekolah
Pon pon pon pon pon pon pon pon pon
Kereta Mivyku berbunyi
Marilah adik mari naik
Boleh kubawa jumpa nenek

10 comments:

PenMerah said...

3 dara pingitan, cik silah dapat kete dulu. agak2 sapa yang dapat suami dulu ye...

Zaki said...

Zam, aku ingat kau yang tukar kereta baru. Kancil kau tu elok lah kau tukar baru, kalau tak nanti apek yang beli besi buruk tu pun tak nak.

AZANI said...

Kengkadang orang yang baik ni dia tak mengaku hebat, tapi memang dia hebat.Apaalah salahnya Azam kalau kau ngaku je, kereta tu kan kereta baru, limpahan dari bonus tahun ni, ye tak?

GigiPalsu said...

pEnMerah..
Rasanya yg tengah bersuami dulu...
Jika dikira dari kanan kekiri atau kiri kekanan yg tengah tu tetap dapat nombor 2, ini bermakna ia dapat suami dahulu....Nujum POK Belalang yg ajar.

GigiPalsu said...

Zaki..
Masa aku gi kedai jalan tasik (nak beli roti) ada apek tu dengan anaknya bercakap2 sambil menunjukkan kereta aku...
Aku hairan apa kena dgn kereta aku..
Bila aku tanya apa hal...
Dia kata mana lu dapat itu kangaro bar depan belakang kiri dan kanan...
Aku kata why???
Cantik maaa.... So moral of the story
Kereta aku masih cantik dan tetap cantik....

GigiPalsu said...

Chief...
Kalau ikut nafsu aku yang buas ni memang nak keta baru tu...
Tapi bila fikir 2,3x terpaksa tekan kehendak nafsu tu...
Kancil aku tu walaupun dah 7 tahun tapi milage baru 48000...
Setakat pegi balik keja je...
Limpahan bonus simpan utk persiapan gi Mekah doakan...

AZANI said...

Alhamdulillah,kat Mekah nanti tolong kirim peluk cium sayang kepada hajral aswad, juga doa untk kami sekeluarga,ya.

SpEkmATaKu said...

wahhhh bess nye la silah...
bila plak kah diri ku ini???

klu abg azm nk kasik smbg jek itu kancil bleh jek haha..smbg jek tau haha...

GigiPalsu said...

Spekmataku....
Sabar...
Berminat ke dengan kancil buruk ni...
Muu kan berangan2 kat Myvi biru....
Tak pe sabar je...

SpEkmATaKu said...

yup sabar itu separuh dr iman