24 April 2009

Pasar...

Hari ini adalah hari pertama Bcop menjejakkan kakinya ke pasar.
Pengalaman pertamanya, menjadikan dirinya berani untuk bergaul dengan manusia dan hiruk pikuk dunia ini.
Jika sebelum ini dia hanya duduk dirumah bersama bibik, tapi hari ini dia meronta2 untuk ikut sama...
Bila sampai di pasar dan duduk di troli dia begitu gembira...
Bila ditunjukkan ikan disebelahnya dia begitu teruja dan begitu beria2 untuk memegang ikan tersebut.
Tapi bila terdengar penjual menjerit IKAN...IKAN... kelihatan dia kecut, pucat muka....

Sempat bcop berbisik..."ayah jangan lupa baca doa masuk pasar"

Aku.. " macam ni ke bcop, Dengan Nama Allah. Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepada engkau akan kebaikan apa saja yang ada di dalamnya serta aku memohon perlindungan kepada Engkau dari kejahatan pasar ini dan kejahatan apa saja yang ada didalamnya. Ya Allah, sesungguhnya aku memohon perlindungan pula kepada Engkau kalau sampai aku terkena suatu sumpah yang palsu atau jualbeli yang rugi..."

Bcop..."ye la tu yah... yang penting ayah amal dan sampaikan.."
Aku..." Insaallah"

8 comments:

SpEkmATaKu said...

wahh finally dpt gak bchop tgk dunia luar ek..nsb baik xculture shock jek hihi..bile2 slalu2 la bwk bdk tu g jln2 haha..btw comelny la bchop..asik pkai baju bola jek..ni bercita2 nk wakil m'sia ke nie??

Zaki said...

pandainya budak bcop ni... nak jadi apa besar nanti, kalau bapa chemist, ibu chemist...agak2 anak pun terikut ke?

GigiPalsu said...

Tu la kesihan tgk bcop hari2 terperap dgn bibik je...
Bcop suka pakai baju bola sebab biar nampak global...

GigiPalsu said...

Ki...
Bcop cakap " ademon"...

AZANI said...

Terimakasih ustaz.

GigiPalsu said...

Ghief...
Kasihmu ku terima...

ms. delta said...

hehehehe....
sejak bile lak bcop pandai cakap ek?????
hehehe....

GigiPalsu said...

Ms delta..
Sapa kata bcop tak pandai cakap?
Kenapa tak percaya ke????

Oh dah beblog skg yeeee