05 February 2009

Cuti CNY...



Kenapa aku tak balik kampung masa cuti CNY lepas...
Masalahnya ialah aku cuma ada sebuah Kancil 660 je untuk memuatkan tujuh orang ahli keluarga aku...
Jadi camna aku nak bawok mereka balik, aku pun tak sedar yang anak aku dah ramai...
Sampai la bini aku pesang...

Isteriku.."Guane nih? Penuh kete. Dok muak ayoh mung wey!

Aku lak jawab..."Betol jugok.Guane nok buat nih? Lamo dok sapa kampong...Tujuh oghang dokleh sumak masuk kete kancil nih. Kecik do 'oh."

Kami pun memerah otak untuk menyetelkan problem itu.

Tiba2 abby yam anak pompuan aku yang bongsu berkata..."Ayoh..Mok...Mek tau doh guane nok buak. Kiter sekarang ada tujuh oghang. Ayoh ngan mok tamboh la BIBIK sorang lg, bru jadi 'LAPANG'..."


Cerita ini adalah rekaan semata mata , Tiada kaitan dengan yang hidup atau yang telah mati...

5 comments:

Zaki said...

Doh mung bilo pulak jadik ore nganu. Mung ni dah layok doh pindah ko paka.

GigiPalsu said...

dok agi, ambe dok rok cetong...

SpEkmATaKu said...

saje bagi alasan la tue..
ckp le xsedia nk bermastautin n jd warga ganu hehe

GigiPalsu said...

Hujan emas di rusila...
Hujan batu di PGudang...
Lebih baik Pasir Gudang...

AZANI said...

ye la hujan batu dan asid di pasir gudang...