03 February 2009

Tugas...

Malam ini Power Plant tempat aku keja akan StartUp (Berjalan) setelah hampir 2 bulan berihat. So semasa 2 bulan Plant ShutDown (berihat)aku setiap hari hanya bertemankan laptop di dalam ofice bersama abang bun. Kekadang rasa bosan gak, dari pagi hingga petang...tak ada aktiviti...tapi macam banyak keja (acting)...

Aku bila plant shutdown memang releks abis, naik kebas punggung dibuatnya...
Tapi untuk department lain ex machanical, elec &Cni diaorang sibuk...
Maklumlah masa shutdown la semua kerja kena buat...
Tapi bila plant running dia org releks sikit, sebaliknya untuk aku bermula lah kerja-kerja rutin yang dah hampir 9 tahun aku buat...
Kekadang tu pejam mata je... buat keja... dah biasa
Kekadang tu buat silap gak...
Kekadang tu bosan gak...
Tapi yg penting setiap hari hanya 2 hingga 3 jam je keja rutin, yg lain tu just to make sure everything is ok...
Water Treatment Plant ok...
Chlorination Plant ok...
Boiler water chemistry ok...
Auxiliary system ok...
Gas billing ok...
DG20 TNB billing ok...Pokcik kayooo...
Lube oil ok...

eehhh banyak juga keja rupanya...


Ni la meja aku...saja bagi sepah nampak banyak keja...


Mawar 4560 dan Mawar jingga bersama keluarga dalam office aku...
Aku dengar kau yang akan menyetat plant malam ni... semoga berjaya...


Dua orang putera aku di beri penerangan olah En Zamal...

2 comments:

Zaki said...

Eh..Eh..Eh..susah betul keja en azam ni. Keja kita senang je, start stop..start stop...start stop..sampai nak keluar bijik mata.

GigiPalsu said...

Tak pe la malam ni je keluar biji mata, malam sebelum keluar taik mata...heheh